OKM mérés (magyar) elemzése 2020-21 | |
OKM mérés (matematika)elemzése 2020-21-es tanév |
MATEMATIKA
Elmúlt tanévek | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 |
6. évf. | 1555 | 1506 | 1487 | 1481 | 1476 | elmaradt |
8. évf. | 1640 | 1636 | 1649 | 1596 | 1572 | elmaradt |
SZÖVEGÉRTÉS
Elmúlt tanévek | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 |
6. évf. | 1529 | 1513 | 1501 | 1486 | 1493 | elmaradt |
8. évf. | 1610 | 1592 | 1594 | 1586 | 1584 | elmaradt |
Az utóbbi években a kompetenciamérések eredményei nem különböztek szignifikánsan azországos értékektől, illetve a matematika mérés eredményeiben mutkoztak nagyobb eltérések. Az okok között meg kell említeni a nyugdíjba menet miatti szakos ellátás biztosításának gondjait, ezáltal a pedagógusok túlterheltségét. Befolyásoló tényező a tanulók összetételének és a tanulási nehézségekkel küzdő tanulók arányának változása, azaz a legeredményesebb tanulók közül többek 8 és 6 osztályos gimnáziumba távozása, valamint a különleges bánásmódú tanulók emelkedő száma. Mindezek mellett csökkent a tanulói motiváció, ezáltal a felkészülés – teljesítmény eredményessége és a pedagógusok általi felkészítésbe fektetett energia és az elért eredmények közti pedagógiai érték aránya.
Az idei tanévben intézkedési és intézményfejlesztési terv készül a mérési eredmények javítása – javulása érdekében.
Érd, 2020. október 30. Vargáné Balogh Erika intézményvezető